Kloniki i inne podobne do Barbie

środa, 15 stycznia 2014

POMOCY, inwentaryzacja!


Dziś po prostu zaleję Was superstarami i klonami. Jeżeli ktoś doczyta do końca będzie moim bohaterem, bo potrzebuję Waszej pomocy i opinii, o Wielcy i Światli Znawcy Winylu!



W mojej przygodzie z lalkami doszłam do etapu, w którym skłonność do chomikowania i sytuacje pt. "no przecież nie zostawię w lumpeksie tego słodziaka" albo "wiesz, mam z dzieciństwa jedną Barbie..." zapędziły mnie w lalkową pułapkę.

Po latach uzbierały się aż 4 kartony lalek wszelkiej maści, stanu i pochodzenia, którym jakoś nie było okazji poświęcić więcej uwagi, bo napawałam się tymi ładniejszymi z pudełka, a na "lalki z kartonu" nie było czasu. Głównie lumpeksowe łupy, gratisy i prezenty znoszone przez znajomych w bardzo zróżnicowanym stanie. Do tego następne pudełka z akcesoriami, ciuszkami i innymi ślicznymi pierdołami. Nawet domki i dioramy. I po co mi to właściwie?

W związku z noworocznymi postanowieniami, które poczyniłam chyba po raz pierwszy w życiu, zabrałam się za porządkowanie tej zbieraniny, przejrzenie i odłożenie tych, co zostają i tych, które pójdą szukać nowego właściciela.

Efekt? Chata wygląda teraz jakby ktoś podłożył bombę pod sklep z zabawkami :)

Po przejrzeniu całego dobrodziejstwa okazało się, że zgromadziłam dwie duże walizy lalek i dodatków, których albo już nie chcę, albo nie mam na nie pomysłu, albo mam po kilka. Zarówno winylowych jak i porcelanowych. Nowe, używane i nawet takie NRFB. Barbie, Monsterki, Xeny, klony, porcelanki, Toy Bizz, Bandai, Jun Planning i sama już nie wiem co jeszcze.

Zanim jednak zdecyduję ostatecznie co jest do wydania, muszę mieć pewność co do tożsamości wszystkich tych nieruszanych na razie lalek. Około 90% rozpoznałam bez trudu, ale i tak zostało około setki, bo po dwóch godzinach gapienia się na makijaże wszystkie już mi się zlewa w jedno...

Stąd dzisiejszy post. Wrzucam fotki wszystkich lalek, co do których nazwy mam wątpliwości albo zupełnie ich nie znam. Jeśli ktoś umie jakąś rozpoznać, bardzo proszę o komentarz.


Najpierw dżentelmeni:
1.


Szyja jest na stawie kulkowym!


 Z opalenizny zgaduję, że to jakiś plażowy...

2.
EDIT: SURF CITY STEVEN


 3.
Klonik

 Charakterystyczne trójkątne łapki, podejrzewam "My Family"...

3.
 ACH, TE PEKAESY!

 Normalnie jak z serialu "Starsky i Hutch"! Ale to nie to :(
Podobno oryginalnie mógł być ubrany w granatową piżamę/strój do karate. Ale na Bruce'a Lee to on niestety nie wygląda.

4.
 Dwukolorowe włosy, bardzo opalony. Szyja normalna.

5.
Big Jim z twarzą Rogera Moore'a :D




Tereski

6.
EDIT: DONNA KARAN (BRUNETTE)
 (ubranko nie jest jej)

7.
EDIT: Paint n Dazzle

8.
EDIT: Sparkle Beach

9.
EDIT: Style Magic Whitney

10.
EDIT: Bead Blast REDHEAD (nie Teresa, ona była brunetką)
 


Moje ulubione Midge:

12.
EDIT: Ski Fun Midge

13.
EDIT: California Dream Midge 

Kiry/Mariny:

14.
 EDIT: TROPICAL SPLASH


15.
EDIT: Arctic Barbie z roku 1997 z serii Dolls of The World


Smarkule:

16.
EDIT: Flashlight Fun Stacie

17. 
EDIT: Hawaiian Fun Skipper

18.
EDIT: Hawaii Teen Skipper
ubranko - Generation Girl Fashion


19.
Oczy niemal całe niebieskie, usteczka blade.


20. 
Tropical Splash Skipper?


Barbie:

EDIT: głowa od Fashion Fever


22.
EDIT: WINTER PRINCESS BARBIE
D


23. 
EDIT: Party Pink 1987 - europejska wersja lalki Pink Jubilee z tego samego roku.



 24.
Czyżbt Totally Hair???????


25.
EDIT: Bubble Angel Barbie


26. 
EDIT: Zdaje się Rollerblade Barbie


27. 
EDIT: Jeans Barbie - ma "ślimaczka" na oku wiec to jednak ona :)

 28.
Gymnast Barbie


29.
EDIT: Sparkle Beach

30.
EDIT: .My First Barbie Princess 1989 Made in China


31.
Ma sztywne, niezginalne i szeroko rozstawione nogi, jakby miała jeździć na koniu. Na powiekach szerokie, bladoróżowe cienie, które słabo widać.


32.
EDIT: FASHION PLAY 1989


33.
EDIT: Baywatch Barbie


34.
EDIT: To też My Frist Barbie Princess wersja z Malezji




35.
EDIT: FLOWER FUN BARBIE


36.

EDIT: My First Tea Party Barbie



37.

EDIT: FRIENDSHIP BARBIE


38.


39.
EDIT: BLOSSOM BEAUTY.


40.
EDIT: Tahiti Barbie 1992




41.


42.
EDIT: Fashion Play 


43.
EDIT: DOCTOR BARBIE 1994
 
44.
EDIT: Barbie and The All Stars?

45.


46.

EDIT: FUN TO DRESS wessja filipińska

47.
\Jazzy

48.
EDIT: Teen Talk

48.
DIT: ST TROPEZ BARBIE




49.
EDIT: Glitter Beach Barbie

50.
EDIT: Perfume Pretty


51.



52.
EDIT: EARRING MAGIC BARBIE


53.
EDIT: SUN JEWEL BARBIE


54.
EDIT: ANGEL PRINCESS

55.

56.
EDIT: TWIRLING MAKE UP BARBIE



57.
Ta mi wygląda jak Swedish Barbie z roku 2000 z serii Dolls of The World. Ma moje ulubione mlecznobiałe ciało.



58.

59.
EDIT: FASHION PLAY 1990


60.
EDIT: BARBIE SECRET SPELLS

61.
Buziunia TNT z grzywką, ino która dokładnie?


62.
EDIT: WESTERN STAMPIN BARBIE

63. 64. 65. 66.
Malibu, tylko które konkretnie?
63. jest mniejsza niż pozostałe.

 
Klony i cała reszta dziwolągów:

67.

BABIE?



68.
  To bardziej sama głowa - w dotyku cielista i mokrawa niczym lalki z Jakks Pacific, ale bardzo mała i strasznie blada, wzrok morderczy. Pasowało do niej jedynie ciało od Mattel Calineczki z filmu Barbie. Na żywo fantastyczna.

 69.
 Wielkości Shelly. Ciuszki oryginalne.


70.
EDIT: BARBADOS Z LOLLIPOP GIRLS

71.
4ever Best Friends, Beach party i chyba Pajama Party?

73.

74. 
Ta cholera spędza mi sen z powiek. Ciało niby pierwszej Barbie, sygnatura na pupie jak ta lala, tylko głowa jakby od Bild Lilli. a mimo to zupełnie nie wygląda na składaka!

EDIT: JEDNAK SKŁADAK



78.


79.


80.


 90.


91.

92.


93.

94.
prawdopodobnie była w marynarskim stroju.


95.
Informacje od poprzedniego właściciela:
Lalka pojawiała się i jako chłopiec i jako dziewczynka w różnych strojach i kolorach włosów, a buzia ta sama.
Obie płcie są baardzo, ale to BARDZO poprawne anatomicznie. Bardzo.
Laleczki najczęściej był sprzedawane parami, miały nawet własne dzidziusie.
Spodenki to pozostałość po chłopczyku, który był b. jasnym blondynem.
W pudełkach miały zwijane książeczki (jak w Kinder Niespodziankach) z pokazanymi pozostałymi laleczkami w ofercie.
Wielkość mniejsza niż Barbie a trochę większa niż Shelly.





Większość z nich wyląduje na allu plus jeszcze następne 300, w tym niektóre nówki. O wystawieniu poinformuję oczywiście tutaj.

Bardzo proszę o komentarze jeśli ktoś rozpoznaje :)

30 komentarzy:

MajorMistakes pisze...

Mogę spytać o cenę muzycznej, eskimoski Kiry i Whitney?

MajorMistakes pisze...

Przepraszam, właśnie dotarło do mnie, ze to chyba tylko do rozpoznania?

MajorMistakes pisze...

14 prawie na pewno tropical splash. 47- któraś z Jazzy, nie wiem ile ich było. 12 ski fun midge. Ta z zielonymi włosami to jedna z lalek Lollipop girls Jana Mcleana, Barbados.

VMarcin pisze...

Numer 51 to Workin' Out Barbie 1996, numer 53 to Sun Jewel Barbie 1994

sinestro pisze...

Spoko, one w większości pójdą pod młotek plus jeszcze wiele innych, o czym dam znać na blogu. Ale zanim wystawię czy się ogłoszę to muszę znać dokładnie ich nazwy, żeby np. nie wprowadzić nikogo w błąd :)

MajorMistakes pisze...

2 to Surf city Steven. Czy ja tak mogę spamować?

sinestro pisze...

Ależ jak najbardziej! Wielkie DZIĘKUJĘ!

Natalia pisze...

27 to na pewno nie jest jeans Barbie, nie ten makijaż, nie ten kolor włosów, nie ta długość.
Obstawiałabym raczej Angel Face Barbie:)

Lunarh pisze...

To jest na milion procent Jeans Barbie ;) A do Angel nie podobna nawet :D

Grażka pisze...

Przy California Dream Midge zdejmij pytajnik, bo to ona ;-)

Mono pisze...

Podejrzenia, że Kira to Tropical Splash masz słuszne, to ona :) I jeśli chciałabyś ją sprzedać kiedyś, ustawiam się w kolejce :)

sinestro pisze...

Dzięki!

sinestro pisze...

:)

kate pisze...

7,8,9,15,25,29,33,49 - potwierdzam wszystkie
10 - Bead blast Barbie, ale to nie jej ciałko
18 - Hawaii Skipper 2000
21 - to główka Fashion Fever
35 - Flower fun Barbie
39+54 - obstawiam, że obie to Blossom Beauty Barbie
43 - Doctor Barbie 1994
56 - Twirling Make up Barbie
74 - ciałko może i jst od vintage Barbie, ale główka to na 100% jakiś klonik (na pewno nie Bild Lilli) :)
A tu masz jeszcze przydatną stronę do indentyfikacji superstarów - http://vk.com/album-29352952_152976615

Unknown pisze...

Nr 10 to bead blast Barbie. Bardzo podoba mi się nr 7 czy można zarezerwować ile mogłaby kosztować?

sinestro pisze...

Dziękuję Ci bardzo, szczególnie za stronkę :)

Anonimowy pisze...

pięęęęęęękne lalki... a klony zwłaszcza <3 Jakbyś coś sprzedawała to daj znać :))))

RudyKrólik pisze...

48 to główka od Teen Talk, a 50 Perfume Pretty.
Matko Bosko! Ileż dobra!
Ja mam 4 kartony i walizkę dodatków. Plus to, co na półce stoi ;)

sinestro pisze...

Dzięki za rozpoznanie :) U mnie stan inwentarza wygląda podobnie, czyli ślicznoty na półce a reszta dobrodziejstwa magazynowana, tylko że już zaczyna mnie to przerastać przestrzennie i organizacyjnie :P

MajorMistakes pisze...

20 to faktycznie tropical splash skipper.

Katarzyna Zbieraczka Dziwaczka pisze...

Choć jestem jeszcze w czarnym lesie jeśli chodzi o rozpoznawanie barbiokształtnych obejrzałam Twoje zbiory magazynowe z wielką przyjemnością :)

Ashoka pisze...

A ja myślałam, że u mnie sporo zalega:) Gdzieś tam mignęła mi chyba śpiąca królewna z zamykanymi oczkami:)

MajorMistakes pisze...

16- to MOŻE ale pamiętaj- MOŻE być flashlight Stacie, tak mi wygląda na zdjęciach...

Imogen pisze...

Fajna kolekcja.
nr 63 według mnie ma ciało od jakiejś Francie, a głowa jest taka sama jak 66.
nr 64 to Sun Lovin' Malibu.
Fajny ten gościu z pekaesami - wygląda jak jakiś Elvis

luci pisze...

23. Party Pink 1987 - europejska wersja lalki Pink Jubilee z tego samego roku.
30.My First Barbie Princess 1989
32. Fashion Play 1989 ta: http://www.flickr.com/photos/94721227@N05/9197145582/in/set-72157634921124538
34.To też My Frist Barbie Princess 1989, tyle że z Malezji, ta pierwsza jest z Chin.
40.Tahiti Barbie 1992
42. Fashion Play 1988 (w niebieskiej sukience) http://www.tace.com/items/pictures/pp43611.jpg Lalka Speciall Expressions ma rzeczywiście taki sam makijaż i ten sam fason sukienki (ale w kolorze białym). Nie była jednak sprzedawana w Europie, więc jeżeli Twoja lalka była kupiona w Polsce, to raczej jest to Fashion Play ;)
46. Fun to Dress 1987 (wersja z Filipin)
59.Fashion Play 1990 - biało fioletowa sukienka w kwiaty http://www.flickr.com/photos/94721227@N05/11466052455/in/set-72157634921124538

sinestro pisze...

Dzięki!

luci pisze...

Wracam jeszcze do Twoich Malibu, bo wtedy już nie zdążyłam :) Lalka z " białym bikini" na ciele to Sun Lovin Malibu 1978, nr 63 ma podmienione ciało, wygląda na główkę Malibu na ciele mniejszej lalki, chyba jest to ciałko Francie (?). 65 - jeśli jest sygnowana made in Hong Kong, to jest to najprawdopodobniej Sunsational Malibu 1981, choć jest zastanawiające, że jest taka blada. Ostatnia to też Sunsational, tyle że, zdaje się z, Filipin.

sinestro pisze...

Jestem pełna podziwu i zachwytu dla Twojej zdolności rozpoznawania edycji jednej lalki, naprawdę :) Bardzo dziękuję za pomoc.

luci pisze...

Cieszę się jeśli pomogłam :) A jeśli chodzi o tą główkę na ciele Francie to możesz spróbować przyjrzeć się jej tęczówkom. Sun Lovin Malibu ciężko odróżnić od Sunsational, jeżeli lalka nie jest na oryginalnym ciele (makijaż jest bardzo podobny) ale podobno Sun Lovin można rozpoznać po tym, że kolory na jej tęczówce (seledyn i błękit) są lepiej wyodrębnione, podczas gdy tęczówka Sunsational bardziej zlewa się w jedną błękitną plamę.
W ogóle niesamowita galeria lalek. Z fascynacją ją oglądałam :) A tego pięknego Klona nr 78 miła w dzieciństwie moja siostra.

Unknown pisze...

Ta z zamykanymi oczami to Śpiąca Królewna, mam takie 2 i obydwie mają zepsuty mechanizm xD